Oszd meg másokkal is:


A SpinaliS gyár akár be is zárhatna, de...


... mégsem tudja befejezni az egészséges székek előállítását, ennek pedig mi vagyunk az oka. Pontosabban a mozgásszegény életmódunk, és az ezzel összefüggő számtalan egészségügyi probléma, amiknek jelentős része ma már a nyugati társadalmak népbetegségeit jelenti.



A SpinaliS aktív ülés rendszerének lényege tulajdonképpen egyetlen mondatban összefoglalható: ellensúlyozni hivatott a mozgásszegény életmódunkat.

Tudástárunkban számtalan cikk foglalkozott már azzal, milyen kockázatai vannak a mozgásszegény életnek. Ezek közül volt, amelyik speciálisan a mozgásszerv-rendszerünkre kifejtett következményekkel foglalkozott. A SpinaliS amellett, hogy a medence mozgatásával segít elkerülni a deréktáji gerincszakaszon jellemzően kialakuló sérves elváltozásokat, mozgatja is a testet. Olyan helyeket is, amik másképp nem mozdulnak meg. Ezek közül a legfontosabb a háti mélyizomzat, amely normál esetben a gerinc tartásáért felelős. Csakhogy ma legtöbbünk élete nem “normál eset”.

Ha ébren töltött időnk nagy részében nem mozgunk (márpedig hagyományos székben ülve nincsen mozgás), akkor a hátizmokban a keringés lelassul, salakanyagok rakódnak le, a csigolyák közti porckorongok pedig kiszáradnak, összemennek, rosszabb esetben pedig külső részük töredezik, belsejük kiboltosul és nyomhatja a gerincben futó idegeket. Ez már a súlyos sérv állapota, de legtöbbünk könnyen eljuthat ide, hála a ténynek, hogy már 7 éves korunk óta (iskola)padban ülünk.



Mit lehet tenni ez ellen?

A sport igen hatásos az egészség megőrzésében, hiszen mozgatja izmainkat, fejleszti állóképességünket. Azonban az is igaz, hogy a sportolás legjobb esetben is csak napi 1-2 órát jelent (legtöbbünk életében még ennyit sem), a fennmaradó idő javában pedig egészségtelen, passzív ülést folytatunk. Az a kevés mozgásra fordított idő (legyen bármilyen hatékony is) nem képes ellensúlyozni az egész napos tespedést.

A SpinaliS aktív ülés rendszer lényege éppen ez: azt az időt hasznosítja, amikor egyébként nem mozognánk. Az aktív ülés segítségével a folyamatosan mozgó ülőlap követi testünket, így tehermentesíti a gerincoszlopot a felesleges és repetitív hajlások káros hatásaitól, másfelől dolgoztatja mélyizomzatunkat, amivel olyan keringési szakaszok és területek indulnak be újra, amik elengedhetetlenek a porckorongok, és ezeken keresztül a gerinc egészségéhez. Márpedig az egészséges gerinc nem csak ülés vagy munka közben fontos, de életünk minden területén jelen van, legyen szó szabadidőről vagy éppen az említett sportról.



A passzív ülő életformának (az irodista életvitelt bátran nevezhetjük ennek) további kockázatai is vannak. A derékfájás persze nyilvánvaló, és sokszor már a húszas években szembeötlő problémát jelent előbb tompa, aztán egyre határozottabb fájdalom formájában, de nem az egyetlen probléma.

A passzív ülés komoly kockázatot jelent a keringési rendszerre. A mozdulatlan lábakban pangó vér nagyban növeli a visszér megjelenése mellett a trombózis kockázatát, általában véve pedig a szívnagyobbodáshoz és az érelmeszesedéshez is hozzásegít. Utóbbi olyan helyeken is jelentkezhet, ahol nem is gondolnánk, például agyunkban is. Ha a keringés lassul, az oxigénszállítás is lassul, így álmosabbak, tompábbak is leszünk, ami hosszú távon sok-sok százalékkal rontja munkateljesítményünket.



Ma már kimutatható az összefüggés a keringés lassulása és a cukorbetegség kialakulása között is, de az évtizedeken át ható negatív tendenciák mellett vannak rövid távú kockázatok is. Ilyen például az emésztési zavarok kialakulása, ami a passzív ülés egy közvetlen fiziológiai következménye lehet. A beleknek mozgásra van szüksége működés közben, ezt pedig a passzív széken történő egész napos görnyedés egyáltalán nem segíti elő. Az aktív ülés teljes testet mozgásban tartó (sőt: arra kényszerítő) ereje azonban ebben is pozitívan hat.



Az ellenség tehát nem önmagában az ülés vagy az ülőmunka.

Ez ma már társadalmi jelenség, ami évtizedek, sőt évszázadok óta tartó tendencia. A munkaerőnek a mezőgazdaságból, majd később az iparból kieső nagyobb hányada irodai munkakörbe került az egymást követő generációk során, ehhez pedig nem volt alkalma igazodnia a testünknek. Az evolúció nem elég gyors ilyen kis léptékekben.

A megoldás a passzív munkavégzés egészségessé tétele, vagyis az üléshez a lehető legtöbb aktivitás és mozgás hozzáadása. Ezt szolgálják a SpinaliS székek, amiken nem véletlen, hogy az ülőlap mozgását egyáltalán nem is lehet lefixálni. Ahogy agyunk a biciklizés során is rutinná, észrevétlenné teszi az egyensúlyozást, úgy válik pár nap vagy hét után is automatikussá az aktív székben végzett egészséges ülőmunka.

Szeretnénk neked is megmutatni ezt az érzést és élményt, ezért várunk téged megújult bemutatótermünkben, ahol az országban egyedülálló módon az összes SpinaliS modellt egy helyen tesztelheted. Ha mindezt saját munkakörnyezetedben élnéd át, akkor örömmel biztosítunk otthonodba vagy irodádba is próbaszéket akár egy hétre is.


Igényelj ingyenes próbaszéket irodádba, otthonodba!
Kérd most!

Igényelj próbaszéket online most, vagy keresd kollegáinkat a 06-1-272-0480-as telefonszámon (hétköznapokon 10 és 18 óra között).
   (*szükséges)
   (*szükséges)
   (*szükséges)
   (nem kötelező)
(*ide kérünk egy pipát, anélkül nem kapjuk meg)
    (adatvédelmi tájékoztató)
Jelenleg 16 egészségtudatos érdeklődő próbálja ki ingyenesen saját otthonában/irodájában SpinaliS székeinket. Te kértél már magadnak?

Ezek is tetszeni fognak:



16
ember próbálja éppen saját otthonában/irodájában SpinaliS székeinket.

Jelentkezz, hogy mielőbb kipróbálhasd te is, ingyenesen!
16 ember próbálja éppen saját otthonában/irodájában SpinaliS székeinket. Kipróbálod te is?