Oszd meg másokkal is:


WHO: második halálok a világon az ülőmunka

Ebben a statisztikában nem szeretnél szerepelni. És mégis: minden egyes nappal, amivel halogatod egy aktív szék beszerzését, erősíted a tragikus számokat... Ezt a WHO, az Egészségügyi Világszervezet mondja, akik évről évre vizsgálják a Föld népességének általános állapotát.

Ha mi nem is, ők biztosan belegondolnak, hogy a kialvatlanság, a stressz, és a hosszútávú inaktív testhelyzet a szó szoros értelmében gyilkos tényezők az egészségünkre nézve. A mi szakterületünk az egészséges ülés, ezért erről szeretnénk most beszélni neked.

Nem mindegy, hogy mennyit ülünk... és hogyan

A szellemi frissesség és a pszichés jólétünk biztosítása elengedhetetlen, de nem minden, ha közben fizikai állapotunk a munka során drasztikusan romlik. Azzal eddig is tisztában voltunk, hogy az órákig tartó ülés komoly izomfájdalmakkal és a gerinc súlyos terhelésével jár (az ülésnél jobban igazából semmilyen testhelyzet sem terheli a testet), napjainkban azonban egyre világosabbá válik, hogy az ülőmunka eredményezte passzív életmód valóban meg tud ölni.



Egy 2017-es kutatás szerint az átlag irodai munkavállaló 12,3 órán keresztül inaktív egy nap. Ennél még aggasztóbb az a tény, hogy a kutatók szerint azokat, akik napjában több mint 13 órát töltenek passzív üléssel, kétszer olyan valószínű, hogy idejekorán éri halál, mint azokat, akik „csak” 11.5 órát ülnek. A Guardian szerint az az ülőmunka, amely ekkora időintervallumot ölel fel, hosszú távon hasonló mértékben káros az egészségünkre, mint a rendszeres dohányzás.

Korábbi cikkünkben már részleteztük az ülőmunka kockázatait, így itt csak emlékeztetnék rá, hogy a vezető halálokok listáján a fejlett gazdaságokkal rendelkező országokban első helyen vannak a keringési- és szívbetegségek, valamint a rákos megbetegedések. Ezek kialakulásában első rendű tényező az egész napos passzív ülés.

Mit tehetünk ez ellen? Csökkenthetjük a passzívan töltött időt, például beiktathatunk a napunkba aktív fizikai mozgást. Ha reggeli futásra vagy edzésre nincs időnk, az életmódváltáshoz már az is egy remek kezdet, ha kerékpárral, vagy sétálva megyünk dolgozni.

Ugyanakkor ha a munkaidő továbbra is passzív üléssel telik, még mindig veszélynek van kitéve az egészségünk. Ahelyett, hogy kifogásokat keresnénk, ami miatt el lehet hagyni munkaállomásunkat egy rövid séta erejéig, érdemesebb magát a munkaállomást „aktívvá” tenni. Az állómunka lehetőségének megteremtése mellett az aktív ülés bevezetése az egyik leghatékonyabb megoldás a dolgozók egészségének megóvása érdekében.

A SpinaliS székek a törzsizmokat erősítik, a medence folytonos mozgása által pedig a gerinc is alacsonyabb terhelés alá kerül. A mélyizomzat méregtelenítésével és a letapadásának megakadályozásával magukat a porckorongokat is sokkal jobb állapotba hozza.

Ahelyett, hogy a hátfájás tüneteit kezelné, a SpinaliS használata a fájdalom okait szünteti meg. Alkalmazása által biztosíthatjuk azokat a körülményeket, amelyek irodai szinten segítik egészégügyi állapotunk megőrzését.

Keress bennünket, ha szeretnéd kipróbálni személyesen is, akár egy hétig, ingyenesen a SpinaliS székeket!


Igényelj ingyenes próbaszéket irodádba, otthonodba!
Kérd most!

Igényelj próbaszéket online most, vagy keresd kollegáinkat a 06-1-272-0480-as telefonszámon (hétköznapokon 10 és 18 óra között).
   (*szükséges)
   (*szükséges)
   (*szükséges)
   (nem kötelező)
(*ide kérünk egy pipát, anélkül nem kapjuk meg)
    (adatvédelmi tájékoztató)
Jelenleg 18 egészségtudatos érdeklődő vár SpinaliS próbaszékre, hogy otthonában vagy irodájában ingyenesen tesztelhesse, akár egy hétig is. Te kértél már magadnak?

Ezek is tetszeni fognak:



18
jelentkező vár éppen a SpinaliS kipróbálására saját irodájában, otthonában.

Jelentkezz, hogy mielőbb kipróbálhasd te is, ingyenesen!
18 jelentkező vár éppen a SpinaliS kipróbálására saját irodájában, otthonában. Kipróbálod te is?